搜尋blog

留言版

2008年9月27日

[歌詞] Colbie Caillat - Bubbly

歌名:Bubbly 陽光微笑
歌手:Colbie Caillat-寇比凱蕾
專輯:Coco
年份:2007/10
MV: http://tw.youtube.com/watch?v=2PWfB4lurT4

Colbie Caillat - Bubbly
作詞:Colbie Caillat 作曲:Colbie Caillat

(OS:Would you count me in?)
(旁白: 你會把我算進去嗎)
I've been awake for a while now
我醒過來好一陣子了
You've got me feelin like a child now
你讓我覺得現在像個孩子一樣
Cause every time I see your bubbly face
因為每次當我看見你的胖胖臉
I get the tingles in a silly place
都會在蠢地方感覺興奮起來

It starts in my toes
這感覺從趾尖開始
And I crinkle my nose
然後我皺起了鼻子
Where ever it goes I always know
不管到何方我總是很清楚
That you make me smile
你總能令我笑
Please stay for a while now
請你多留一下下
Just take your time
就慢慢來吧
Wherever you go
無論你要去哪

The rain is falling on my window pane
雨水打到我窗戶的玻璃上
But we are hiding in a safer place
但我們躲在安全的地方
Under covers staying dry and warm
被保護的好好的 又乾又暖
You give me feelings that I adore
你給了我最渴求的感覺

It starts in my toes
這感覺從趾尖開始
Makes me crinkle my nose
讓我皺起了鼻子
Where ever it goes I always know
不管去到何處我都知道
That you make me smile
你令我發出微笑
Please stay for a while now
現在請你留下來一陣子
Just take your time
就慢慢來吧
Where ever you go
無論你要去哪

What am I gonna say
該怎麼說才好呢
When you make me feel this way
每當你讓我有這種感覺
I just... mmm
我就只是...嗯...

It starts in my toes
這感覺從趾尖開始
Makes me crinkle my nose
讓我皺起了鼻子
Where ever it goes I always know
不管去到何處我都知道
That you make me smile
你令我發出微笑
Please stay for a while now
現在請你留下來一陣子
Just take your time
就慢慢來吧
Where ever you go
無論你要去哪

I've been asleep for a while now
我睡著有一陣子了
You tucked me in just like a child now
你緊抱著我像抱個孩子一樣
Cause every time you hold me in your arms
因為每次你把我擁進懷裡
I'm comfortable enough to feel your warmth
感覺你的溫暖讓我舒服無比

It starts in my soul
這感覺從我靈魂開始
And I lose all control
讓我完全失控
When you kiss my nose
你親我鼻子的時候
The feelin shows
這種感覺就出現了
Cause you make me smile
因為你總能令我微笑
Baby just take your time now
寶貝現在就請你多花一點時間
Holdin me tight
把我抱緊緊

Wherever, wherever, wherever you go
無論你 無論你 無論你去到何方
Wherever, wherever, wherever you go
無論你 無論你 無論你去到何方
Wherever you go,
無論你去到何方
I always know
我就是會知道
cause you make me smile
因為你讓我笑了起來
Even for just a while
就算只是一下子
---

這是首很甜的情歌
很能從嗓音中想像一個女孩對情人撒嬌的模樣
還沒細看歌詞的時候
以為只是邀請情人多留一點時間
真正逐字看歌詞才發現
洋溢著的熱情可不光光如此而已

第一段歌詞講醒著
而是什麼讓自己清醒過來呢
正是情人啊
毫不遮掩的清楚的說
是對方讓自己從腳趾開始興奮起來
那句wherever you go I always know
大概有暗示的雙關語吧

第二段歌詞講睡著
為什麼能安心入眠呢
因為情人將自己塞進懷裡窩著
管他外面是不是颳風下雨
這裡永遠是乾爽溫暖又安全
而不管醒著或睡著
都是因為對方而開心歡愉
相信男生聽到這樣的歌詞這樣的嗓音
大約馬上就融化
就算另有計畫都立刻拋諸腦後了
還是take time to hold tight吧
生命就該浪費在擁抱上啊

1 則留言:

  1. Hi there, I wish for to subscribe for this webpage to get newest updates, so where can i do it please help
    out.

    Also visit my page ... cheap guild wars 2 gold

    回覆刪除

看完文章想有所回應嗎? 請留言 ^^