搜尋blog

留言版

2009年7月25日

[歌詞] Because You Loved Me

[歌名] Because You Loved Me
[歌手] Celine Dion席琳狄翁
[作曲] Diane Warren  [類型] Pop
[專輯] Falling into You
[發行] Columbia, Epic  [年份] 1996-02
[MV] http://www.youtube.com/watch?v=VTxnqUhhlIY

[歌詞]
For all those times you stood by me
因為這些年來你總在我身邊

For all the truth that you made me see
因為你讓我看見的所有真實

For all the joy you brought to my life
因為你為我生命帶來的所有歡愉

For all the wrongs that you made right
因為你更正的所有錯誤

For every dream you made come true
因為你實現的每個夢想

For all the love I found in you
因為我在你身上找到的所有愛憐

I'll be forever thankful, Baby
我將終生感激,心愛的

You're the one who held me up
你是把我高高舉起

And never let me fall
且永不會令我跌落的那個人

You're the one who saw me through
你是看顧著我

Through it all
歷經一切的那個人

You were my strength when I was weak
你就是我的力量當我軟弱的時候

You were my voice when I couldn't speak
你就是我的聲音當我口不能言的時候

You were my eyes when I couldn't see
你就是我的雙眼當我目不能視的時候

You saw the best there was in me
你總能看見我最美好的部份

Lifted me up when I couldn't reach
幫我一把在我辦不到的時候

You gave me faith cause you believed
你給了我信心因為你也這樣深信著

I'm everything I am because you loved me
我就是我 因為你愛著我

You gave me wings and made me fly
你給了我雙翼讓我得以飛翔

You touched my hand, I could touch the sky
你握著我的手我就能碰觸到天空

I lost my faith, You gave it back to me
我失去信念的時候你將他賜還給我

You said no star was out of reach
你說沒有星星是觸手不可及的

You stood by me and I stood tall
你在我身邊的時候我就高高矗立

I had your love I had it all
擁有你的愛我就擁有全世界

I'm grateful for each day you gave me
你帶給我的每一天我都感激在心

Maybe I don't know that much
也許我懂得不多

But I know this much is true
但我知道這一切是真的

I was blessed because I was loved by you
我是被眷顧著的因為我被你所愛

You were my strength when I was weak
You were my voice when I couldn't speak
You were my eyes when I couldn't see
You saw the best there was in me
Lifted me up when I couldn't reach
You gave me faith cause you believed
I'm everything I am because you loved me

You were always there for me
你總是在我身邊

The tender wind that carried me
像包圍著我的和風

A light in the dark shining your love into my life
你的愛像黑暗中的一束光亮照亮我的生命

You've been my inspiration
你是我的啟蒙者

Through the lies you were the truth
穿越所有謊言你是唯一的真實

My world is a better place because of you
我的世界因為有你而成為了一個更好的地方

You were my strength when I was weak
You were my voice when I couldn't speak
You were my eyes when I couldn't see
You saw the best there was in me
Lifted me up when I couldn't reach
You gave me faith 'coz you believed
I'm everything I am
Because you loved me

You were my strength when I was weak
You were my voice when I couldn't speak
You were my eyes when I couldn't see
You saw the best there was in me
Lifted me up when I couldn't reach
You gave me faith 'coz you believed
I'm everything I am
Because you loved me

I'm everything I am
Because you loved me

[小感]
這首歌本來是電影Up close and personal的主題曲,
在電影裡,男女主角相知相惜後,男主角意外喪生,
所以歌詞才全用過去式。

Celine Dion的歌聲渾厚有力,
聲音富含感情,
特別適合唱這樣微帶悲感的情歌,
在這首帶著疼痛回憶的歌,
用她的嗓音詮釋起來更有渲染力。
而更經典的例子大概可以說是All By Myself,
連BJ單身日記裡都出現這樣的橋段,
來凸顯女人過單身日子時的悲涼心境。

說回這首歌吧,
我特別喜愛You were my strength when I was weak那段,
也許有人天生無所畏懼,
但大多數人都是因為有所愛的人而勇敢,
也因為有人衷心愛戀而更有自信,
心裡有人的時候,即使脆弱無力,
也會因為那個人而重新湧上力量,

有人說,愛情也是種信仰,
愛人就是你的宗教、你的神明,
也許是真的也不一定呢。

沒有留言:

張貼留言

看完文章想有所回應嗎? 請留言 ^^