搜尋blog

留言版

2009年6月30日

[music] Whole Again

[歌曲資訊]
歌名: Whole Again
歌手: 原子少女貓( Atomic Kitten )
詞:Bill Padley, Stuart Kershaw, Andy McCluskey, Jeremy Godfrey
專輯: Right Now   曲目: 05
發行: Virgin Records   年份: 2000-07
線上MV: http://www.youtube.com/watch?v=_r6b3XD8srM

[歌詞]
If you see me walking down the street
(你若看見我走在街上)
Staring at the sky
(望著天空)
And draggin my two feet
(拖著步伐)
You just passed me by
(就從我身邊走過吧)
It still makes me cry
(分手仍是令我泫然欲泣)
But you could make me whole again
(你卻能使我重歸完整)

And if you see me with another man
(你若瞧見我和旁人)
Laughing and joking doin what i can
(笑著鬧著 為所欲為)
I won't put you down
(我也沒能把你拋開)
Cause I want you around
(因為我想要有你在身邊)
coz You can make me whole again
(因為你能讓我重歸完整)

Chorus(合音)
Looking back on where we first met
(回顧我們初相遇處)
I cannot escape And I cannot forget
(無法逃避也不能遺忘)
Baby you're the one
(心愛的 你是我心所屬的那個人)
You still turn me on
(仍能讓我心動不已)
You can make me whole again
(你能讓我重歸完整)

Time is layin' heavy on my heart
(時間在我心上留下重擔)
Seems I've got too much of it
(好似我已不勝負荷)
Since we've been apart
(從我們分開)
My friends make me smile
(朋友們逗我開心)
If only for awhile
(卻也只那麼一下子)
but You could make me whole again
(但你能再度讓我重歸完整)

Chorus...(合唱)
for now I'll have to wait
(目前我也只能等待)
but baby if you change your mind
(但親愛的如果你改變心意)
don't be to late
(且別拖晚)
coz i just can't go on
(因為我已經撐不下去)
it's already been too long
(分手至今已經太久太久)
but you could make me whole again
(但你能讓我重歸完整)

轉載來自 ※Mojim.com 魔鏡歌詞網

--------------------------------------------------------------------------------

[小感]
這首歌分手初期那種不開心的心情描述得很立體,
每句到尾都不忘強調一次:
“you can make me whole again”,
可不是嗎?
相戀的時候覺得對方讓自己完整,
分手時當然也會覺得自己被活生生拆掉一部分,
不過我想在歌詞裡,大概還有乞憐之意。

刻意描述自己茫然漫步街上,
描述自己即使和旁人談笑也無法忘懷傷痛,
即使有歡笑時也只是一時片刻,
刻意描述自己自分手後的憂傷,
就是想用來打動分了手的舊情人,
希望得以破鏡重圓。

這首歌節奏明顯強烈,
聽似輕快熱情,
卻用來傳達這樣哀婉的心意,
也暗合了那句:
And if you see me with another man
Laughing and joking doin what i can
I won't put you down

沒有留言:

張貼留言

看完文章想有所回應嗎? 請留言 ^^